ZOEKEN OP SLEUTELWOORD

Professionele gebitsreiniging en polijsten

Voor een glimlach zonder vlekken

Professionele gebitsreiniging en polijsten

Gebitsreiniging is erg belangrijk als behoud van een goede mondhygiëne, onze tanden worden behouden en ze krijgen een lange levensduur.

Het is gebruikelijk dat pigmentatie van eten en drinken blijft hangen op het tandoppervlak en dit is  een belangrijke oorzaak van het pathologisch proces en het vertegenwoordigt een esthetische tekort.

De meest voorkomende voorbeelden van pigmentatie worden gevonden tussen rokers en personen die  veel gekleurde dranken zoals thee en koffie drinken. Ze zijn zeer moeilijk of onmogelijk te verwijderen met een tandenborstel. Ze komen voor als donkerbruine of zwarte vlekken op het oppervlak van een tand, vooral nabij het tandvlees.

De tanden worden steeds geler,  vol tandsteen en plaque, en dit verhoogt het aantal bacteriën in de mond, die een gevaar voor het hele organisme zijn  Tandsteen wordt vertegenwoordigd door een harde aanslag op tanden, die een gevolg is van mineralisatie van plaque, d.w.z. die harde witte of geelachtige afzettingen die optreedt op de verbinding van de tanden en het tandvlees. Ze zijn meestal merkbaar in de binnenkant van de onderste voortanden.

Tijdens de regelmatige check-ups, kan de tandarts verschillende staten van tanden opmerken die verschillende professionele schoonmaak methoden vereisen.

Čišćenje zubnog kamenca

PROFESSIONELE MECHANISCHE REINIGING

Een tandarts kan de werkwijze van mechanische reiniging toepassen, door het verwijderen van tandplaque van  de tandoppervlakken, omdat het ontstekingen, tandpijn van lagere of hogere intensiteit, tandvlees recessie veroorzaakt , het esthetisch ongunstig is en tot slechte adem  leidt , terwijl speciale aandacht wordt gegeven aan de oppervlakten die de patiënt meestal verwaarloosd tijdens het reinigen.

Professionele mechanische reiniging impliceert selectieve verwijdering van tandplaque van alle oppervlakken van de tanden, waarbij bijzondere aandacht wordt geschonken aan de oppervlakken die de patiënten meestal verwaarlozen tijdens het reinigen.

Deze vinden meestal plaatst tussen de tanden en de linguale oppervlakken van de onderste snijtanden en hoektanden.

De behandeling wordt uitgevoerd met behulp van kleine roterende borstels, elastiekjes,schrapers etc., die over het oppervlak van de tanden bewegen om de afzettingen te verwijderen.

Hoe vaak moet u uw tanden laten reinigen door een tandarts?

• Patiënten die geen ontsteking van het tandvlees en de parodontium hebben moeten hun tanden  tweemaal per jaar professioneel laten reinigen om de gezondheid van orale structuren te behouden.
  • Voor patiënten met problematische ontstekingen van het tandvlees, moeten verschillende methoden van professioneel reinigen vaker worden gecombineerd, naar behoefte, om het bevredigend niveau te bereiken, en dit niveau zou vanaf dat moment moet worden behouden.

profesionalno čišćenje zubi
Share with your friends

VOEL JE VRIJ OM CONTACT MET ONS OP TE NEMEN

op +32 489 47 50 55 of +31 623 99 09 01, e-mail info@arenakliniek.be of via online formulier.

Eén van onze medewerkers zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen via telefoon of e-mail en een afspraak maken die voor u het beste past.

Vanja Mikić

HOE KUNT U ONS BEREIKEN?

Remetinečki gaj 2k, 10020 Zagreb (Croatia)

OPENINGSUREN